حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
چاپ پوستر نفیس شعار و لگوي برنامه هاي دهه آخر صفر
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
شناسه : 852
12
پوستر نفیس شعار و لگوي برنامه هاي دهه آخر صفر«همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» ویژه حرم مطهر رضوي در «موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوي» به چاپ رسید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي، طراحی پوستر این شعار شامل پرهاي سبز رنگ به هم پیوسته اي است که نماد عُشاق امام رضا(ع) است و همگی در قالب یک چوبپرِ خادمان حضرت گرد هم آمدهاند و شعار طلاکوب محوري «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» را شکل داده اند در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر و در بالاترین سطح کیفی در این موسسه به زیور چاپ آراسته شد.

براي دســتیابی به فضــاها ، جلوه ها و طیف هاي رنگی موجود در در این اثرلازم بود از ماشــین های چاپی با آخرین فناوري هاي روزآمد که بتواند در یک مرحله تمامی رنگها موجود در آن را چاپ نماید ســود برد به گونه اي که فضــا هاي رنگی در تمامی ســطح پوســتر ایجاد گردند، بر این اســاس ماشین چاپ هشت رنگ هایدلبرگ (XL) موجود در مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم که یکی از پیشرفته ترین تجهیزات صنعت چاپ کشور می باشد و مجهز به آپشن هاي بروزی است مورد استفاده قرار گرفت، از تجهیزات متمایز این ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– برخوردار از پیشرفته ترین فن آوري براي چاپ نفایس، با بالاترین سطح کارآیی درچاپ

– متصل به جریان کاري پیش از چاپ به منظور دریافت پیش تنظیمات اتوماتیک کارهاي چاپی

– مجهز به سیستم اسپکترو فتومتري و دنسیتومتري به منظور کنترل کیفیت چاپ وامکان گزارش دهی و ثبت نتایج

– داراي سیستم کاملاً اتوماتیک کنترل روي هم خوردگی در حین چاپ

پس از انتخاب نوع دستگاه موارد و ملاحظات تکنیکی شش گانه زیر قبل از چاپ نهایی مورد بررسی تخصصی قرارگرفت:

الف) چگونگی چاپ رنگ طلا با توجه به حساسیت ان در چاپ بنحوي که نمایش و نشست آن مناسب باشد.

ب) انتخاب ترتیب و توالی رنگها جهت حصول به بالاترین میزان شفافیت و وضوح.

ج) استفاده از مواد اولیه و مصرفی از مراکز معتبر سازنده

د) چاپ ازمایشی جهت مشاهده کیفیت

ودر نهایت خدمات تکمیلی خاص و ویژه بر روی این اثر نفیس شامل: انواع یووي موضعی و سلفون کشی و برجسته کاري شعار و طلاکوب آن صورت پذیرفت.

مهمترین هدف استفاده از این نماد، ایجاد یک هویت بصري و یکپارچه سازي همه فعالیتها و خدمت رسانیها در دهه آخر ماه صفر است و طبق هماهنگی صورت گرفته، این شعار در تبلیغات محیطی، دکورها و همه برنامه هاي این ایام استفاده خواهد شد تا «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» به عنوان یک الگوي رفتاري در افکار عمومی ترویج شود.

این پوستر نفیس با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوي، «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» به عنوان شعار و لوگوي برنامههاي دهه آخر صفر رونمایی شد

شایان ذکر است لوگوي این شعار به سفارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوي و توسط حامد مغروري، از گرافیستهاي مطرح کشورمان طراحی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.