حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
چاپ اثر نفیس کلیات سعدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
شناسه : 833
6
کتاب نفیس کلیات سعدی توسط موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با کیفیت نفیس و فاخر به چاپ رسید.
پ
پ

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی از چاپ کتاب نفیس کلیات سعدی که با کیفیت فاخر و در تراز و نصاب استانداردهای روز دنیا است و دارای تذهیب ها و تزئینهای ویژه ، رنگ های درخشان و شاد و دارای قلم گیری های ظریف و دقیق می باشد در این موسسه خبر داد .

مهندس مسعود فرزانه افزود: این کتاب که در چاپ آن کمال اصالت و زیبایی مدنظر قرارگرفته و جلوه های بصری بدیعی را خلق نموده است ، قطعا از نظر چاپی جزء نفایس صنعت چاپ ایران بوده و در بالاترین سطح کیفی و در تراز جهانی با استفاده از توان و تخصص داخلی در این موسسه به چاپ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد : کتاب نفیس کلیات سعدی بر پایه نسخه خطی “کلیات سعدی” ، اهدایی بانو عزت ملک به کتابخانه و موزه ملی ملک به خط میرزا علی نقی شیرازی و تذهیب خاندان میرزا یوسف مذهب باشی می باشد . این اثر نفیس در سده چهاردهم هجری کتابت شده و چاپ آن به سفارش موسسه فرهنگی پژوهشی دانشنامه فارس و با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک در این موسسه ممکن گردیده است.

فرزانه افزود: موزه های آستان قدس رضوی از دیر باز تاکنون جلوه گاه فاخرترین و ناب ترین دستاوردهای هنری بوده و به دلیل منحصر بودن و شرایط نگهداری خاص آنها امکان بهره برداری برای تمامی دوستداران و علاقه مندان هنرهای اصیل ایرانی اسلامی میسر نیست. لذا برای ایجاد دسترسی به این آثار “فرآیند بازنشر آثار نفیس” موجود در گنجینه های آستان قدس رضوی و چاپ آنها با رعایت حداکثری تطابق با اصل اثر با همکاری مراکز مرتبط از جمله فعالیت های مهم موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی می باشد.

وی با بیان اینکه به منظور دستیابی به تمامی فضاها، جلوه ها و طیف های رنگی وسیع موجود در این اثر که از گستره زیادی برخوردار بوده و با اضافه کردن رنگ طلا از هشت رنگ استفاده شد و ازجدیدترین فناوری روز دنیا در حوزه پیش از چاپ به نام “دامنه رنگ بسیط” استفاده گردید.

فرزانه افزود: بهره گیری از دستگاه چاپ هشت رنگ ، استفاده از گردش کار دیجیتال و انتقال فایل به دستگاه چاپ، تنظیم ترتیب و توالی رنگها، برخورداری از تجهیزات سخت افزاری کنترل کیفیت در طول فرآیند تولید از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای چاپ کیفی این اثر بوده به نحوی که می توان این اثر را از نقطه نظر چاپ جزو نفایس صنعت چاپ ایران برشمرد.

 

چاپ اثر نفیس کلیات سعدی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.