حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
مرکزچاپ بین‌المللی قرآن کریم از مجهزترین چاپخانه‌های ایران پس از انقلاب
۰۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
شناسه : 1039
8
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام حسینی گفت: مرکز چاپ بین المللی قرآن کریم یکی از مجهزترین چاپخانه های ایران است که پس از انقلاب تاکنون ۲۶ نوع قرآن در قطع، تذهیب و ترجمه های مختلف منتشر کرده است.
پ
پ

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، ظهر امروز(۱۲ بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یکی از مهم ترین وظایف ما تبیین درست انقلاب و دستاودهای آن برای نسل جدید است که باید در این تبیین به مفاهیم و مصادیق بارز این دستاورد بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه قدرت های به ظاهر بزرگ دنیا امروز ایران را محور همه تاثیرات مهم در سطح بین المللی می دانند و این نشان از تاثیر انقلاب اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: آنچه امروزه از دستاوردهای بزرگ انقلاب در گستره ملی و بین المللی از عکس العمل های دشمنان گرفته تا عکس العمل دوستانمان نمایانگر تاثیر این انقلاب بر جهان است.

حجت الاسلام حسینی بیداری کشورهای اسلامی را از نمونه های بارز دریافت پیام انقلاب دانست وتاکید کرد: آستان قدس رضوی هم امروز به عنوان پایگاه بزرگ و اثرگذار فکری و علمی در نشر معارف اسلامی و قرآنی و تعالیم اهل بیت(ع) در جهان اسلام تبدیل شده است که می توان این اتفاق مهم را نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی امروزه به یک مرکز بزرگ ترویج گفتمان اسلامی مبدل شده که این امر آینده ای روشن در سطح ملی و بین المللی برای این آستان است، گفت: تاسیس ۱۳ موسسه فرهنگی پس از انقلاب به معنای به وجود آوردن ظرفیت های علمی، فکری، آموزشی و پرورشی برای جهش و حرکت بزرگ در حوزه فرهنگ است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه فعالیت هزار مرکز پیش دبستانی مهدالرضا واشتغال ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجو درمراکز آموزشی آستان قدس مشغول به تحصیل هستند، گفت: پیش از انقلاب حتی یکی از این مراکز آموزشی وجود نداشت.

وی با بیان این مطلب که در حوزه نشر از هر ۱۰۰ کتاب منتشر شده در کشور ۵/۱ درصد آن‌ها مربوط به انتشارات آستان قدس رضوی است ابراز داشت: پیش از انقلاب ۲۷ جلد کتاب توسط انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده بود اما امروزه ۵ هزار عنوان در قالب ۸ هزار و ۸۰۰ جلد به شمارگان ۴۰ میلیون نسخه به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام حسینی در بحث هنر آستان قدس رضوی را پیشرو در ترویج هنر رضوی دانست و تاکید کرد: در زمینه بازنشر کتب نفیس پس از انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی سالانه ۳۰ کتاب نفیس را بازنشر کرده است که باعث شده انتشارات آستان قدس رضوی بزرگترین ناشر شرق کشور به شمار آید.

وی بیان داشت: مرکز چاپ بین المللی قرآن کریم یکی از مجهزترین چاپخانه های ایران است که پس از انقلاب تاکنون ۲۶ نوع قرآن در قطع، تذهیب و ترجمه های مختلف منتشر کرده است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه جوانان کانون توجه آستان قدس رضوی در فعالیت های فرهنگی، تربیت بدنی و ورزشی هستند، اذعان داشت: راه اندازی ۲۵ هکتار فضای ورزشی با ۱۷ هزار عضو ثابت در زیرمجموعه آستان قدس رضوی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی را مرکز ثقل پژوهش ها در ساحت اسلام و تشیع دانست و تاکید کرد: این مرکز پس از انقلاب اقدام به انتشار ۱۲ میلیون جلد کتاب کرده است.

حجت الاسلام حسینی افزایش مجموعه عظیم آستان قدس رضوی از ۱۳۰ هزار متر مربع پیش از انقلاب اسلامی به یک میلیون متر مربع پس از آن را از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر حرم رضوی دارای ۶ صحن و ۱۲ رواق متبرکه است.

وی افزود: آستان قدس رضوی امروزه در جهت نشر معارف اهل بیت(ع) در جهان اسلام اقدام به برگزاری سالانه ۴۳ هزار برنامه فرهنگی، ۱۳ هزار جلسه سخنرانی، ۱۰ هزار کارگاه آموزشی، یک هزار محفل قرآنی، ۲۰ هزار نماز جماعت و ۲۰۰ جلسه در ابعاد ملی و بین المللی کرده است.

منبع : خبرگزاری شبستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.