حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
مروری بر فعاليت‌های مؤسسه‌ی چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی
۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
شناسه : 108
14
با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامی، و شكل‌گيري نظام مقدس اسلامي و به تبع آن تغييرات بنيادين در حوزه‌هاي مختلف آستان قدس رضوي، استقرار مديريت موفق اسلامي،‌ تحت زعامت حضرت آيت‌الله واعظ طبسي، نمادها و نشانه‌های اهتمام به فرهنگ مکتوب و حوزه نشر، در اين آستان مقدس، نمودی روشن و عینی پیدا کرد.
پ
پ

با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامی، و شكل‌گيري نظام مقدس اسلامي و به تبع آن تغييرات بنيادين در حوزه‌هاي مختلف آستان قدس رضوي، استقرار مديريت موفق اسلامي،‌ تحت زعامت حضرت آيت‌الله واعظ طبسي، نمادها و نشانه‌های اهتمام به فرهنگ مکتوب و حوزه نشر، در اين آستان مقدس، نمودی روشن و عینی پیدا کرد.

نگرش و ایده‌های معرفت‌شناسی اسلامی، به کارکردهای دینی و فرهنگی آستان مقدس امام رضا (عليه‌السلام)، جلوه و سامانی دیگر بخشید و بسترهای لازم را برای شروع جریانی نو و کارآمد در حوزه نشر و کتاب فراهم آورد. جریانی که در مدت زمان کوتاهی فراگیر شد و دو مقوله «کتاب» و «نشر» را به مجرایی بزرگ و کارآمد بر مبنای رسالت اصلی و کهن این نهاد مقدس تبدیل کرد و اقیانوس اندیشه‌های دینی، معنوی و سیره‌ای را به ذهن‌های جویای حقیقت و تشنه‌ي معرفت پیوند داد.

لذا به منظور گسترش و ترويج فرهنگ رضوي و چاپ آثار ارزشمند در زمينه‌ي علوم و معارف اسلامي و قرآني‏، در پانزدهم دي‌ماه ۱۳۶۲، بحث تشكيل «مؤسسه چاپ و انتشارات» آستان قدس رضوي در مجمع عمومي مطرح و به تصويب توليت عظماي آستان قدس رضوي رسيد.
توليد و توزيع كتاب و محصولات فرهنگي آستان قدس رضوي، افزايش كمي و كيفي توليد كتاب، افزايش بهره‌وري در مراكز توليد، شركت در نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي و كاهش تصدي‌گري و واگذاري برخي از خدمات به بخش خصوصي از جمله اهداف و محورهاي فعالیت‌ مؤسسه‌ي چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي است.

علاوه بر اين، مؤسسه‌ي‌ چاپ و انتشارات با گام‌ برداشتن در جهت افق‌هاي تعريف شده‌ي سند چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ي آستان قدس رضوي، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه‌ي امکانات زیربنایی فرهنگی، همچنين ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای جایگاه کتابخانه‌ای با توجه به شاخصه‌ي جهانی كه از راهبردهای اساسی چشم‌انداز ۲۰ ساله است را سرلوحه‌ي امور فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی خود قرار داده است.

بخش‌هاي مختلف

واحد چاپ (افست)
اين واحد در سال ۱۳۶۴ با خريد دستگاه‌هاي ليتوگرافي، چاپ صحافي و ساير ماشين‌آلات چاپ، راه‌اندازي شد.

واحد چاپ صنعتی
اين واحد در سال ۱۳۷۶ مجهز به دستگاه‌هاي لازم چاپ صنعتي (فلكسو) گرديد.

مركز بين‌المللي چاپ و نشر قرآن كريم
چهاردهم آذرماه ۱۳۸۸ در كارنامه مؤسسه چاپ و نشر آستان قدس رضوي سرآغاز تحولي بزرگ به ‌شمار‌ مي‌آيد. در اين روز، مركز بين‌المللي چاپ و نشر قرآن كريم كه توانايي چاپ و صحافي بيش از ۵ ميليون نسخه قرآن در سال را دارد، افتتاح گرديد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.