حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
رونمایی از کتاب نفیس «ضریح مهربانی» در مراسم تجلیل از واقفان و دست اندرکاران حوزه وقف در آستان قدس رضوی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
شناسه : 931
8
کتاب«ضریح مهربانی» شامل روایتی تصویری از مراحل تعویض ضریح مطهر حضرت رضا(ع) و نصب ضریح پنجم، در مراسم تجلیل از واقفان رونمایی شد.
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این رونمایی با حضور جمعی از معاونین و مدیران آستان قدس رضوی و «آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی»؛ محقق و متفکر اسلامی معاصر و مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی انجام شد.

مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در توضیح این اثر عنوان کرد: کانونِ حرم مطهر رضوی، مضجع منور حضرت رضا(ع) و ضریح مطهر ایشان است که به روایت تاریخ در طول ۴۰۰ سال گذشته و پیش از نصب ضریح کنونی، ۴ ضریح در این مضجع قرار گرفته بود.

«سید مجتبی حسینی» بیان کرد: ساخت ضریح کنونی (سیمین و زرین) به مدیریت جناب آقای مهندس عزیزیان، ۴ سال به طول انجامید و در عید قربان سال ۱۳۷۹ با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و تولیت آستان قدس رضوی؛ حضرت آیت الله واعظ طبسی و جمعی از مدیران کشوری و استان رونمایی شد و به دنبال این امر، موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی ۴ سال زمان را برای مستندنگاری و جمع آوری اطلاعات مربوط به این ضریح مطهر صرف کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸ سال از تولید و مستندنگاری این کتاب می‌گذرد، افزود: در این ضریح آن چنان هنر به کمال آراسته ایرانی به نمایش گذاشته شده که می تواند از آن به عنوان آئینه تمام نمای هنرهای اصیل اسلامی و ایرانی یاد کرد.

حسینی افزود: این ضریح نورانی توسط هنرمند برجسته نگارگری ایران، استاد محمود فرشچیان طراحی و با آثار خوشنویسی استاد موحد مزین شده است.

وی ادامه داد: این کتاب اثری نو و ارزشمند است که در ۱۱ بخش با ۲۲۸ تصویر به همت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی سامان یافته و توسط موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در چاپخانه بین المللی قرآن کریم که یکی از بهترین و مجهزترین مراکز فنی چاپ و نشر در ایران به حساب می آید، به زیور طبع آراسته شده است.

حسینی عنوان کرد: رضوان گرافیک یکی از بخش‌های موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با صفحه آرایی بینظیر خود مطالب خواندنی و ارزشمندی را به همراه عکس‌های چشم نواز در معرض دید مخاطبان گذاشته است.

لازم به یادآوری است؛ «آیین پاسداشت واقفان و دست‌اندرکاران حوزه وقف آستان قدس رضوی» برای دومین بار از سوی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با حضور ۲۰۰ واقف برجسته آستان قدس رضوی برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.