حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
رونمایی از قرآن ویژه حرم مطهر رضوی
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
شناسه : 899
13
طی مراسمی در حرم مطهر توسط تولیت عظمی آستان قدس رضوی از قرآن ویژه حرم مطهر رضوی با رسم الخط جدید رونمایی شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوی؛ در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله رئیسی و جمعی از معاونین و مدیران برگزار گردید از قرآن ویژه حرم مطهر رضوی با رسم الخط جدید و خوانا در قطع رحلی توسط موسسه چاپ وانتشارات آستان قدس رضوی برای اولین بار به چاپ رسید وجهت استفاده زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفت.

این اثر ویژه که به سفارش آستان مقدس رضوی توسط استادناصر یعقوبی به شیوه نسخ و خط بسیار خوانا کتابت و از ترجمه آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید عالیقدر جهان تشیع بهره برده است.

از ویژگیهای ممتاز این جلد از کلام الله مجید علاوه بر درشت خط بودن سهولت در روان خوانی و اتمام آیات در پایان صفحات می باشد که این شیوه از نگارش نظم و ترتیب و جلوه خاصی به آن داده است.

در این قرآن ویژه به منظور کم حجم شدن و سهولت درجابجایی و همچنین دوام و ماندگاری بالا از کاغذهای نازک ویژه و مواد اولیه مرغوب بااستفاده از ماشین آلات تمام اتوماتیک و مدرن موجود مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم آستان قدس رضوی استفاده شده است که این امر با توجه به خیل عظیم زوار و دلدادگان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع ) امری ضروری می باشد.

از دیگر نکات برجسته این اثر استفاده از کاغذهای کرم رنگ و تذهیب و آرایه های اسلامی بسیار زیبا با استفاده از ترکیب دو رنگ طلا و مشکی برای اولین بار استفاده شده است که کمک زیادی به عدم خستگی چشم در هنگام تلاوت آیات دارد که از این رو این اثر را اثری و یژه و منحصر به فرد محسوب می شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.