حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
راه اندازی طرح وقف و نذر قرآن کریم ویژه زائران حرم مطهر رضوی
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
شناسه : 866
7
با همکاری سازمان فرهنگی و به همت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، طرح وقف و نذر قرآن کریم و چاپ و توزیع قبوض مربوط به دفاتر نذورات ویژه زائران بارگاه منور رضوی راه‌اندازی شد.
پ
پ

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، در گفت و گو با آستان نیوز عنوان کرد: این طرح از ابتدای سال جاری آغاز شده و این امکان را برای مردم و زائران فراهم ساخته تا بخشی از قرآن‌های حرم مطهر رضوی را از طریق وقف و نذر به این آستان مقدس اهدا کنند.
مسعود فرزانه تصریح کرد: قبوض نذر قرآن چاپ و توزیع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر نذورات حرم مطهر رضوی و بر اساس نذر و نیتی که دارند، نام خود را در فهرست نذرکنندگان آستان قدس رضوی قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی یکی از مراکزی است که واقفان و ناذران بیشماری با عشق و ارادت اموال خود را نذر و وقف آن می‌کنند، افزود: این حرکت موجب ایجاد زمینه جدیدی در حوزه نذورات شده و امکان مشارکت و همراهی خیرین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در این طرح قرآنی هر چه بیشتر فراهم می کند.
مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، همچنین در ادامه به درآمد و عواید حاصله از موقوفه بر اساس نیت واقف در بحث تولید و تهیه قرآن اشاره و عنوان کرد: کسانی که امکان مالی کافی برای وقف کامل را ندارند، می توانند از طریق وقف مشارکتی به انجام این کار خیر بپردازند.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در آینده نزدیک و با همکاری مرکز فن‌آوری اطلاعا ت و فضای مجازی آستان قدس رضوی، امکان پرداخت نذر را از طریق سامانه‌های طراحی شده #۸* ، #۸۸۸* فراهم کنیم.
فرزانه اضافه کرد: همچنین با سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به فراخور وظیفه و رسالتشان تعاملاتی در راستای گسترش این طرح قرآنی داریم، به عنوان مثال اکنون در فروشگاه‌های به نشر این امکان فراهم شده تا علاقه‌مندان با خرید قرآن کریم از این فروشگاه‌ها و اهدای آن به حرم مطهر رضوی با نیت نذر در این فعالیت شرکت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.