حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره ملی صنعت چاپ ایران برای سومین سال متوالی توسط موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
شناسه : 903
6
مسعود فرزانه گفت: در شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران،این موسسه برای سومین سال متوالی تندیس و لوح تقدیر این جشنواره ملی را کسب نمود.
پ
پ

به گزارش آستان نیوز، مسعود فرزانه با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از داوری آثار ارسالی به جشنواره و بررسی محصولات چاپی که از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، این موسسه به منظور چاپ و بازنشر قرآن بایسنقر میرزا شایسته تقدیر شد.

وی عنوان کرد: پس از فراخوان این جشنواره، موسسات و بنگاه های چاپی که آثارشان، دارای این قابلیت بوده که در یک مسابقه در کشوری داوری شوند در این جشنواره حضور یافتند.

فرزانه افزود: موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی نیز بنا بر سیاست های همیشگی و حضور فعال و موثر در رویدادها و جشنواره های مطرح در سطح کشور، آثارش را در حوزه های مختلف چاپ بسته بندی، چاپ نشر و چاپ تجاری به دبیرخانه ارسال کرد.

وی افزود: بر طبق اعلام مسئولان دبیرخانه جشنواره، ۴۲۶ اثر در حوزه های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید و ۳۶ نفر از اساتید و کارشناسان زبده و کارآمد ملی در سطح کشور، داوری آثار را انجام دادند. هر اثر توسط ۵ داور به طور جداگانه امتیاز بندی و امتیاز نهایی هر اثر به عنوان ملاک و معیار داوری انتخاب شد.

فرزانه تصریح کرد: از میان آثار رسیده به جشنواره، ۱۳ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و در مراسم اختتامیه که با حضور علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، برگزیدگان تقدیر شدند.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه به تبیین رویکردهای شانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران پرداخت و افزود: رویکرد جشنواره در دوره اخیر، توجه به بعد علمی و کیفی آثار و محصولات چاپی در کشور بود. علت این امر هم این است که چاپ به عنوان یک صنعت میان رشته ای و صنعت فرهنگی در حال حاضر در دنیا دچار تحولات سریع و شگرفی شده است.

وی گفت: به منظور حضور در بازارهای کیفی و برتر ما نیازمند به این رویه هستیم. بر همین اساس ما امروز صنعت چاپ را به عنوان صنعت دانش بنیان مطرح می کنیم، از این رو آثاری در جشنواره حائز کسب مقام برتر شدند که دانش فنی و استفاده از سخت افزارهای صنعتی به صورت توامان در آن ها به کار رفته است، زیرا نقش دانش فنی در آثار بسیار مهم است.

فرزانه همچنین یادآور شد: جشنواره صنعت چاپ، ویترین مهمترین شرکت ها و موسسات چاپی بخش خصوصی و دولتی است و همه با تمام توان در این عرصه شرکت می کنند تا از این رهگذر بتوانند به توسعه برند خود و افزایش دامنه جذب و فروش کمک کنند، از این رو رقابت در این حوزه بسیار جدی است.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری با نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، این جشنواره فرصت مناسبی بود تا در واقع خلاقیت ها و نوآوری هایی که موجب افزایش توانمندی های صنعت چاپ ایران و کاهش واردات محصولات چاپی بوده، مد نظر قرار گرفته شود.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، با بیان این نکته که این جشنواره منجر به ایجاد یک جریان مبتنی بر بدنه صنعت چاپ و طراز و استاندارد های کاری این حوزه می شود، اضافه کرد: این رویداد موجب بالا رفتن سطح استاندارد های کاری این حوزه می شود و در نهایت ارتقاء را به همراه دارد.

وی گفت: صنعت چاپ ایران در خاورمیانه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. به دلیل محدودیت های دوران تحریم و مشکلات ناشی از آن، ما باید جبران عقب ماندگی داشته باشیم تا بتوانیم به جایگاه و رتبه های قابل قبول دست یابیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.