حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
آستان قدس رضوی حق مطلب را در عرصه چاپ ادا کرده است
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
شناسه : 995
9
سید سعید سرابی گفت : مجموعه چاپ آستان قدس رضوی به لحاظ وسعت و تنوع عرصه های مختلف، یکی از بزرگ ترین مجموعه های چاپی در کشور به شمار می رود.
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید سعید سرابی در حاشیه مراسم اختتامیه دوره های آموزشی که در مرکز بین المللی چاپ و نشر قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه چاپ آستان قدس رضوی به لحاظ وسعت و تنوع عرصه های مختلف، یکی از بزرگ ترین مجموعه های چاپی در کشور به شمار می رود که در نوع خود کم نظیر است.

وی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که گام های جدیدی در خصوص به روز رسانی تجهیزات و امکانات، صنایع چاپ جدید و بسته بندی در کنار چاپ‌های صنعتی و چاپ کتاب در این موسسه برداشته شده است و این مجموعه همواره سعی داشته در این حوزه به روز رسانی کند.

سرابی با اشاره به فعالیت های موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه چاپ کتاب، ابراز کرد: چرخه چاپ کتاب در چاپخانه آستان قدس رضوی کامل است و این موسسه، ظرفیت های بزرگی در حوزه چاپ کتاب های مختلف، کتب نفیس و چاپ قرآن های منحصر به فرد دارد.

وی گفت: بازنشر قرآن های ارزشمند بایسنقر میرزا و ابراهیم سلطان یکی از اقدامات بسیار منحصر به فرد و بی نظیر این موسسه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی از سوی این موسسه عنوان کرد: با توجه به توسعه، سرعت رشد و به روز شدن صنعت چاپ در کشور، آموزش در این صنعت امری لازم و ضروری است و برگزاری این دوره ها، در رشد و توسعه هر چه بیشتر صنعت چاپ به ما کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه آموزش از اقضائات قطعی در راه توسعه فرهنگ چاپ است، اضافه کرد: حوزه چاپ، از اقتصاد کشور تبعیت می‌کند و امیدواریم با به فرجام رسیدن برجام، گشایش‌های جدیدی در عرصه چاپ به وجود آید.

سرابی ادامه داد: اگر بخواهیم در سطح کشور و منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار شویم، باید به مقوله آموزش توجه ویژه ای داشته باشیم و این مسئله را همواره در اولویت قرار دهیم. یکی از لوازم حفظ موقعیت فعلی و توسعه عرصه چاپی در منطقه، توجه جدی به مسئله آموزش منابع انسانی است.

وی افزود: صنعت چاپ در استان از کاستی هایی برخوردار است، اما آستان قدس رضوی ظرفیت های ویژه ای را در زمینه های حوزه چاپ فراهم آورده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: حفظ این موقعیت و جایگاه در خراسان و شهر مقدس مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام به شمار می‌رود، می‌طلبد که در حوزه آموزش بیش از پیش برنامه ریزی و نیازهای مرتبط با صنعت چاپ را مرتفع کنیم.

لازم به یادآوری است؛ مراسم اختتامیه دوره های آموزشی به همت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در مرکز بین المللی چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با حضور محمدرضا برازش؛ مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود فرزانه؛ مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی و علی مغانی؛ مسئول اتحادیه صنعت چاپ، برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.