حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
چاپ و انتشار ۵۰۰ هزار جلد کتب ادعیه و قرآن کریم در حوزه بین‌الملل
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
شناسه : 879
7
مسعود فرزانه گفت:این موسسه توانسته از سال گذشته تا کنون، در حوزه بین‌الملل 123 اثر را در شمارگان 500 هزار جلد کتاب چاپ و عرضه کند.
پ
پ

به گزارش آستان‌نیوز، مسعود فرزانه با اشاره به فعالیت‌های موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل به ویژه کشورهای عراق و افغانستان اظهار کرد: این موسسه از سال گذشته تا کنون ۳۴ اثر را در شمارگان ۴۰۰ هزار جلد کتاب به سفارش کشورهای عراق و افغانستان تولید و عرضه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این آثار شامل کتب دینی و مذهبی است که برای آستان‌های حرمین شریفین عراق، کاظمین و آستان امام علی(ع) تولید شده است؛ همچنین تولید کتب درسی و کمک درسی نیز از دیگر فعالیت‌های این موسسه در حوزه بین‌الملل است که به کشور افغانستان تحویل داده شده است.
فرزانه در ادامه به سایر اقدامات این موسسه در حوزه بین‌الملل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۷ هزار کتاب به زبان‌های خارجی از جمله اردو، عربی و انگلیسی توسط این موسسه تولید و برای اهدا به زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی ارسال شده است.
این مقام مسئول چاپ مجموعه ۴ جلدی قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه برای قفسه‌های حرم حضرت علی(ع)، تولید قرآن کریم ویژه عتبه علویه با تذهیب و علائم و نشانه‌های برگرفته از معماری حرم حضرت علی(ع)، همکاری با عتبه عسکریه با چاپ ۳ عنوان کتاب و تحویل به این آستان و … را برخی از فعالیت‌های این موسسه در حوزه بین‌الملل طی سال گذشته برشمرد.
وی به بیان برخی از اهداف موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی پرداخت و اظهار کرد: هدف این موسسه داشتن مرکزی تخصصی و مجهز برای طبع و نشر فرهنگ و معارف اسلامی، تامین جامع نیازهای آستان قدس رضوی و موسسات فرهنگی، هنری و اقتصادی وابسته به آن و همچنین سایر سفارش دهندگان در گستره منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در جذب، آماده‌سازی و تولید است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.