حدیث
امام رضا (ع) می فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (امالی صدوق، ج 1، ص 339)

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83×
تقدیر از موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در نمایشگاه ترکمنستان
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
شناسه : 985
7
مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: این موسسه در دهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب و صنعت چاپ کشور ترکمنستان حضور یافت و لوح تقدیر دریافت کرد.
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهندس «مسعود فرزانه»، با بیان این خبر عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت ۳ روز در شهر عشق آباد، با حضور بیش از ۲۵ کشور دنیا در قالب ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاهی عشق آباد برگزار شد.

وی ابراز کرد: این نمایشگاه با عنوان «کتاب؛ راهی برای همراهی و پیشرفت» با حضور رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکمنستان و سایر مقامات عالی رتبه فرهنگی، هنری و صنعتی این کشور افتتاح شد.

فرزانه اظهار کرد: رئیس جمهور کشور ترکمنستان در پیام افتتاحیه هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه محصولات و توانمندی های جدید صنعت چاپ و نشر و ایجاد همکاری های دست اندرکاران این صنعت و گسترش در سطح بین الملل دانست.

وی افزود: موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ۳ حوزه «عرضه محصولات نفیس»، «کتب منتشره» و «تولیدات مربوط به حوزه چاپ صنعتی» در این نمایشگاه حضور یافت.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب تولیدی منتخب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت، اضافه کرد: هر کدام از این کتاب ها از ویژگی ها و تمایزات خاص چاپی برخوردار بودند.

وی گفت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه ارتباط خوبی با تولیدگران، صنعت گران و چاپ خانه داران و ناشران کشورهای مختلف از جمله روسیه، افغانستان، ترکمنستان و… صورت پذیرفت و توانمندی‌ها و امکانات و تمایزات موجود در موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی معرفی و تبیین شدکه مورد توجه و استقبال آنها قرار گرفت.

فرزانه عنوان کرد: معاون امور فرهنگ رئیس جمهور ترکمنستان از غرفه موسسه چاپ بازدید کرد که توضیحات لازم در خصوص انواع محصولات و تولیدات این موسسه ارائه شد.

وی با اشاره به حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: در طول مدت برگزاری نمایشگاه، جلسات مفیدی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد برگزار شد تا مقدمات و بسترها و زمینه های مورد نیاز برای سهولت ارتباط چاپی و رفع موانع موجود برداشته شود.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی افزود: در جلسه دیگری با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان، تنگناها، محدودیت‌ها و الزامات مورد نیاز و پیش نیازهای مد نظر به منظور صدور محصولات چاپی در کشور ترکمنستان تبیین و بررسی شد.

فرزانه تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی و مشاوره های مورد نیاز به چاپخانه داران و تامین نیروی انسانی دارای مهارت کافی در امر چاپ و برقراری ارتباطات علمی و همکاری های آکادمیک در خصوص آموزش های تخصصی مورد نیاز کشور ترکمنستان از دیگر مواردی بود که در این نمایشگاه مطرح شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.